WARUNKI UDZIAŁU W IMPREZIE TURYSTYCZNEJ
§1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
  1. Organizatorem imprezy turystycznej jest biuro podróży Explorit Sp. z o.o., zwane dalej ORGANIZATOREM.
  2. Pełne dane ORGANIZATORA wraz z siedzibą: Explorit Sp. z o.o., ul. Straganiarska 20-22, 80-837 Gdańsk, KRS: 0001051851, NIP: 5833485662, REGON: 52606740000000.
  3. ORGANIZATOR jest wpisany do rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0001051851 oraz do Rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych pod numerem 42457.
  4. Osoba fizyczna, zawierająca Umowę udziału w imprezie turystycznej organizowanej przez ORGANIZATORA zwana jest dalej PODRÓŻNYM.
  5. ORGANIZATOR i PODRÓŻNY łącznie są zwani Stronami lub oddzielnie Stroną
  6. Prawa i obowiązki PODRÓŻNEGO oraz ORGANIZATORA określa Umowa, Oferta, niniejsze Warunki Uczestnictwa (WU), Ważne Informacje oraz Ogólne Warunki Ubezpieczenia (OWU), które stanowią integralną część umowy o świadczenie usług turystycznych oraz ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2361 t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 548).

§2. ZAWARCIE UMOWY
  1. Informacje podane na stronie internetowej ORGANIZATORA stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia Umowy i nie są ofertą w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.
  2. Przed zawarciem umowy ORGANIZATOR każdorazowo przekazuje w formie elektronicznej PODRÓŻNEMU materiały zawierające szczegółowe informacje dotyczące imprezy turystycznej. Zgłoszenie udziału w imprezie turystycznej jest traktowane jako oferta zawarcia umowy.
  3. Zawarcie Umowy następuje po zaakceptowaniu przez PODRÓŻNEGO przekazanych dokumentów zawierających warunki umowy z chwilą dokonania wpłaty.

§3. WARUNKI PŁATNOŚCI
  1. PODRÓŻNY zobowiązany jest do uiszczenia przedpłaty określonej w ofercie w przeciągu 3 dni roboczych od daty dokonania rezerwacji, z zastrzeżeniem § 3 ust. 2. Pozostałą część kwoty należy uregulować przed rozpoczęciem imprezy turystycznej na konto Explorit nie później niż na 14 dni przed wyjazdem. Jeśli rezerwacja dokonana jest w terminie krótszym niż 14 dni przed datą wyjazdu, należy dokonać pełnej płatności.
  2. Płatności należy dokonać na konta organizatora: PL02 1090 1098 0000 0001 5506 5194 (PLN)
  3. W przypadku ofert promocyjnych wysokość przedpłaty może ulec zmianie. W sytuacji, o której mowa w zdaniu poprzednim wysokość przedpłaty zostanie określona w treści oferty.
  4. ORGANIZATOR zastrzega sobie możliwość wskazania w ofercie wycieczek, usług, programów, pakietów oraz innych opłat obciążających PODRÓŻNEGO i nieobjętych ceną imprezy turystycznej, o której mowa w § 4 ust. 2. W szczególności dotyczy to możliwości udziału w usługach oferowanych w miejscu imprezy turystycznej, fakultatywnych wycieczek, biletów wstępu do obiektów turystycznych (z wyłączeniem wstępu do obiektów objętych programem głównym imprezy turystycznej, których koszt wliczony jest w cenę imprezy turystycznej), udziału w imprezach lokalnych, dodatkowego serwisu hotelowego oraz innych świadczeń dodatkowych, z których PODRÓŻNY może skorzystać w trakcie trwania imprezy turystycznej. W przypadku, o którym mowa w niniejszym ustępie możliwość skorzystania z usług nieobjętych ceną imprezy turystycznej wraz z informacją o konieczności uiszczenia przez PODRÓŻNEGO opłat z tego tytułu we własnym zakresie zostanie każdorazowo wskazana w sposób jednoznaczny w treści oferty.

§4. CENA IMPREZY
  1. Cena imprezy turystycznej podana jest w EURO i przeliczana według kursu na złote polskie w czasie rezerwacji.
  2. Cena imprezy turystycznej obejmuje całość należności z tytułu udziału PODRÓŻNEGO w programie imprezy turystycznej w zakresie szczegółowo przewidzianym w ofercie.
  3. ORGANIZATOR zastrzega sobie możliwość wskazania w ofercie wycieczek, usług, programów, pakietów oraz innych opłat obciążających PODRÓŻNEGO i nieobjętych ceną imprezy turystycznej, o której mowa w § 4 ust. 2. W szczególności dotyczy to możliwości udziału w usługach oferowanych w miejscu imprezy turystycznej, fakultatywnych wycieczek, biletów wstępu do obiektów turystycznych (z wyłączeniem wstępu do obiektów objętych programem głównym imprezy turystycznej, których koszt wliczony jest w cenę imprezy turystycznej), udziału w imprezach lokalnych, dodatkowego serwisu hotelowego oraz innych świadczeń dodatkowych, z których PODRÓŻNY może skorzystać w trakcie trwania imprezy turystycznej. W przypadku, o którym mowa w niniejszym ustępie możliwość skorzystania z usług nieobjętych ceną imprezy turystycznej wraz z informacją o konieczności uiszczenia przez PODRÓŻNEGO opłat z tego tytułu we własnym zakresie zostanie każdorazowo wskazana w sposób jednoznaczny w treści oferty.

§5. ŚWIADCZENIA
  1. ORGANIZATOR zobowiązuje się do realizacji wszystkich świadczeń przewidzianych w umowie o udział w imprezie turystycznej.
  2. Jeżeli z przyczyn niezależnych od PODRÓŻNEGO w trakcie trwania danej imprezy turystycznej któraś z usług turystycznych jest niewykonywana lub wykonywana w sposób niezgodny z umową, wówczas ORGANIZATOR bez obciążenia PODRÓŻNEGO dodatkowymi kosztami, wykona odpowiednie świadczenie zastępcze, chyba że jest to niemożliwe albo wiąże się z kosztami, które są niewspółmiernie wysokie w stosunku do zakresu niezgodności i wartości usług turystycznych, których one dotyczą.
  3. PODRÓŻNY uprawniony jest w czasie trwania imprezy do korzystania z fachowej pomocy i opieki przedstawicieli ORGANIZATORA.
  4. PODRÓŻNY objęty jest również opieką we wszystkich przypadkach zdarzeń nagłych i niezawinionych przez ORGANIZATORA (np. związanych z awarią autobusu, przedłużeniem odpraw celnych, postojami na granicach, opóźnieniami przelotów).
  5. ORGANIZATOR zastrzega sobie prawo do jednostronnej zmiany warunków umowy o udział w imprezie turystycznej w zakresie w jakim zmiana ta ma charakter nieznaczny w stosunku do charakteru imprezy turystycznej.
  6. W przypadku zmiany, o której mowa § 5 ust. 5 ORGANIZATOR zobowiązuje się do niezwłocznego pisemnego powiadomienia PODRÓŻNEGO w sposób zrozumiały i widoczny.
  7. W przypadku zmiany wpływające istotnie na warunki imprezy turystycznej lub na wymogi specjalne stawiane PODRÓŻNEMU lub ORGANIZATOROWI (w szczególności braku możliwości ich spełnienia) zastosowanie mają odpowiednio postanowienia zawarte § 4 ust. 7-11

§6. UBEZPIECZENIE
  1. Ubezpieczycielem jest Wiener TU S.A. Vienna Insurance Group, z siedzibą przy ul. Wołoskiej 22A, 02-675 Warszawa. Pakiet ubezpieczeniowy zawiera podstawowe ubezpieczenie od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków (NNW) i Kosztów Leczenia (KL) w czasie trwania imprezy turystycznej.
  2. Wszystkie warunki ubezpieczenia w Wiener TU S.A. Vienna Insurance Group są opisane w następujących dokumentach:

§7. GWARANCJA UBEZPIECZENIOWA
  1. ORGANIZATOR posiada odpowiednią gwarancję ubezpieczeniową wystawioną przez Wiener TU S.A. Vienna Insurance Group.
  2. Ubezpieczenie obejmuje sytuacje, w których ORGANIZATOR wbrew obowiązkowi nie zapewnia PODRÓŻNEMU powrotu do kraju oraz pokrywa zwrot wpłat wniesionych przez PODRÓŻNEGO w razie niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań wynikających z Umowy.
  3. W sytuacji określonej w § 7 ust. 2 PODRÓŻNY powinien niezwłocznie skontaktować się z Ubezpieczycielem, który zawiadamia właściwego Marszałka Województwa, a następnie wypłaca zaliczkę na pokrycie kosztów powrotu PODRÓŻNEGO do kraju w terminie do 3 dni roboczych licząc od dnia otrzymania pisemnej dyspozycji od właściwego Marszałka Województwa lub wskazanej przez niego jednostki.

§8. OBOWIĄZKI PODRÓŻNEGO
PODRÓŻNY jest zobowiązany do przestrzegania wskazówek i zaleceń przedstawicieli ORGANIZATORA, które mają na celu zapewnienie terminowego przebiegu programu imprezy turystycznej oraz bezpieczeństwa uczestników. W szczególności dotyczą one:
a) Godziny podane w programie są orientacyjne i mogą ulec zmianie. Potwierdzenie godzin odbędzie się na kilka dni przed rozpoczęciem imprezy.
b) Przejazdy na terenie Polski do głównych miast (np. Warszawa, Poznań, Kraków, Wrocław) mogą odbywać się za pomocą połączeń antenowych. Transport antenowy (dojazd do głównego autokaru) może odbywać się autokarem klasy turystycznej, busem lub pociągiem PKP w przedziałach II klasy.
c) PODRÓŻNY powinien stawić się na miejscu zbiórki co najmniej 30 minut przed planowaną godziną odjazdu autokaru.
d) Miejsca w autokarze są wskazywane przez załogę pojazdu.
e) W trakcie jazdy należy zapiąć pasy bezpieczeństwa.
f) Przerwy na trasie i ich długość są zgodne z obowiązującymi zasadami przewozowymi – po około 4 godzinach podróży przewidziana jest 15-minutowa przerwa.
g) W trakcie podróży obowiązuje zakaz palenia tytoniu i spożywania alkoholu, z powodu braku możliwości częstych postojów oraz zasad bezpieczeństwa.
h) Niezastosowanie się do zasad i zaleceń pilota imprezy skutkuje wykluczeniem PODRÓŻNEGO z imprezy.

PODRÓŻNY zobowiązany jest do posiadania ważnych dokumentów podróżnych (dowodu osobistego, lub w razie wymagań paszportu oraz wiz turystycznych) oraz do przestrzegania przepisów celnych i dewizowych obowiązujących w Polsce, krajach tranzytowych i docelowych.

PODRÓŻNY powinien posiadać dokument tożsamości ważny przez minimum 6 miesięcy od daty zakończenia imprezy. Przed rozpoczęciem imprezy należy upewnić się, że dokumenty nie zostały zgłoszone jako zagubione. Dokumenty zgłoszone jako zagubione są blokowane, co uniemożliwia podróże międzynarodowe.

PODRÓŻNI nieposiadający polskiego obywatelstwa powinni samodzielnie sprawdzić możliwość podróży po krajach objętych ofertą.

PODRÓŻNY zobowiązany jest do przestrzegania przepisów porządkowych obowiązujących w trakcie imprezy, w tym przepisów dotyczących bezpieczeństwa (np. pożarowych, policyjnych).

PODRÓŻNY zobowiązany jest do uiszczenia wszelkich lokalnych opłat (np. podatki lokalne, opłaty klimatyczne, kaucje, opłaty za telefon w pokoju hotelowym, korzystanie z minibaru itp.), których wartość nie została uwzględniona w cenie imprezy turystycznej. PODRÓŻNY ponosi również odpowiedzialność za szkody wyrządzone w mieniu ORGANIZATORA, innych uczestników, hoteli, przewoźników, linii lotniczych i osób trzecich, jeśli wynikły one z wyłącznej winy PODRÓŻNEGO.
Wysokość opłat, o których mowa powyżej, wraz z informacją o ich niewliczeniu w cenę imprezy, zostanie jasno i widocznie podana przez ORGANIZATORA.

PODRÓŻNY przyjmuje do wiadomości, że impreza może być rejestrowana w formie zdjęć lub wideo przez ORGANIZATORA i wyraża zgodę na wykorzystanie swojego wizerunku w celach marketingowych. Zgodę tę PODRÓŻNY może w każdej chwili odwołać, składając stosowną prośbę na piśmie lub telefonicznie.

§9. WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI
Odpowiedzialność organizatora:
ORGANIZATOR nie ponosi odpowiedzialności za decyzję urzędników granicznych lub imigracyjnych o odmowie wpuszczenia na terytorium danego kraju, jeśli wynika ona z zawinionego działania lub zaniechania ze strony PODRÓŻNEGO. W takim przypadku, PODRÓŻNY zobowiązany jest do zapewnienia sobie powrotu do miejsca zamieszkania lub podjęcia działań mających na celu dołączenie do imprezy turystycznej na własny koszt. ORGANIZATOR zwróci PODRÓŻNEMU część wpłaconej kwoty za niewykorzystane usługi turystyczne, po potrąceniu rzeczywistych kosztów poniesionych przez ORGANIZATORA.

Usługi uzależnione od czynników zewnętrznych:
ORGANIZATOR nie ponosi odpowiedzialności za usługi/świadczenia, które są uzależnione od czynników zewnętrznych, takich jak sezonowość, usługi lokalne, wydajność usług hotelowych, sytuacja epidemiologiczna w danym kraju czy zmiany w usługach lokalnych dostawców.

Odpowiedzialność za bagaż:
ORGANIZATOR nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie bagażu.

Niewykonanie umowy przez organizatora:
ORGANIZATOR odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest wynikiem:
  • zawinionego działania lub zaniechania ze strony PODRÓŻNEGO,
  • działania lub zaniechania osób trzecich, które nie biorą udziału w realizacji usług przewidzianych w umowie, jeżeli takich działań nie można było przewidzieć ani uniknąć,
  • nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności (siła wyższa).
W takim przypadku, PODRÓŻNY nie ma prawa do odszkodowania ani zadośćuczynienia za niewykonanie umowy.

Pokrycie kosztów w przypadku siły wyższej:
Jeśli niemożliwe jest zapewnienie powrotu PODRÓŻNEGO do kraju z powodu nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności, ORGANIZATOR zobowiązuje się do pokrycia kosztów niezbędnego zakwaterowania PODRÓŻNEGO, w miarę możliwości na poziomie równym lub wyższym od standardu określonego w umowie, przez okres do 3 nocy.

Pomoc w trudnej sytuacji:
ORGANIZATOR zobowiązuje się do udzielenia niezwłocznej pomocy PODRÓŻNEMU, który znalazł się w trudnej sytuacji, w tym informacji o dostępnych usługach zdrowotnych, władzach lokalnych, konsularnych, a także, w miarę możliwości, pomocy prawnej oraz wsparcia w zakresie środków komunikacji na odległość.

Koszty pomocy w przypadku winy podróżnego:
Jeśli sytuacja opisana w ust. 4 i 5 wynikła z wyłącznej winy PODRÓŻNEGO lub jego rażącego niedbalstwa, ORGANIZATOR ma prawo domagać się zwrotu kosztów poniesionych w związku z udzieloną pomoc.

Zmiana programu imprezy:
ORGANIZATOR nie ponosi odpowiedzialności za zmianę programu imprezy turystycznej, która została dokonana na życzenie i za zgodą PODRÓŻNYCH.

Odpowiedzialność za umowy zawierane przez podróżnych:
ORGANIZATOR nie ponosi odpowiedzialności za umowy zawierane przez PODRÓŻNEGO z lokalnymi przedsiębiorcami podczas pobytu.

Ograniczenia odpowiedzialności w ramach umów międzynarodowych:
Odpowiedzialność ORGANIZATORA jest również ograniczona w przypadkach określonych w umowach międzynarodowych, których stroną jest Rzeczypospolita Polska.

Informacje w serwisie:
Materiały, informacje, zdjęcia i ceny prezentowane w serwisie nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego. Udostępnione informacje mają charakter poglądowy, a zdjęcia obiektów hotelowych mogą różnić się od rzeczywistego wyglądu.

§10. ROZWIĄZANIE UMOWY O UDZIAŁ W IMPREZIE TURYSTYCZNEJ
PODRÓŻNY ma prawo rozwiązać umowę o udział w imprezie turystycznej w każdym momencie przed jej rozpoczęciem. Rezygnacja musi zostać zgłoszona w formie pisemnej lub dokumentowej (np. e-mail), wysłanej z adresu, z którego dokonano rezerwacji, pod rygorem nieważności.
Jeśli rezygnacja PODRÓŻNEGO wynika z przyczyn, które nie dotyczą ORGANIZATORA, podróżny zostanie obciążony opłatą rezygnacyjną. Ta opłata stanowi ekwiwalent poniesionych przez organizatora kosztów związanych z przygotowaniem imprezy. Kwota zapłacona na poczet imprezy zostanie zwrócona po potrąceniu opłaty rezygnacyjnej. Wysokość tej opłaty jest obliczana indywidualnie i zależy od całkowitych kosztów imprezy pomniejszonych o zaoszczędzone środki lub wpływy uzyskane z alternatywnego wykorzystania usług turystycznych.
  • Zwroty w zależności od daty rezygnacji:Rezygnacja dokonana więcej niż 30 dni przed rozpoczęciem wyjazdu: 30% od kwoty zaliczki.
  • Rezygnacja dokonana od 29 do 21 dni przed rozpoczęciem wyjazdu: 50% od kwoty zaliczki.
  • Rezygnacja dokonana od 20 do 15 dni przed rozpoczęciem wyjazdu: zaliczka nie jest zwracana.
  • Rezygnacja dokonana od 7 do 15 dni przed rozpoczęciem wyjazdu: 50% od całkowitej kwoty wskazanej w ofercie.
  • Rezygnacja dokonana od 1 do 6 dni przed rozpoczęciem wyjazdu: 100% od całkowitej kwoty wskazanej w ofercie.
Rozwiązanie umowy przez ORGANIZATORA:
ORGANIZATOR ma prawo do rozwiązania umowy i pełnego zwrotu wpłaconych przez PODRÓŻNEGO środków, bez obowiązku wypłaty odszkodowania lub zadośćuczynienia, w następujących przypadkach:
  • Liczba uczestników jest mniejsza niż minimalna liczba osób, określona w umowie, a ORGANIZATOR poinformował PODRÓŻNEGO na piśmie najpóźniej 7 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej.
  • Nieuniknione i nadzwyczajne okoliczności uniemożliwiają realizację imprezy turystycznej, a ORGANIZATOR informuje PODRÓŻNEGO na piśmie niezwłocznie przed rozpoczęciem imprezy.
W takim przypadku PODRÓŻNY otrzymuje pełny zwrot wniesionych świadczeń.
Jeśli rezygnacja jest wynikiem okoliczności opisanych powyżej, ORGANIZATOR może zaproponować świadczenie zastępcze.
Minimalna liczba uczestników na wyjazdach autokarowych wynosi 35 osób na dany kierunek w danym terminie.
Zwrot wpłaconej kwoty przez ORGANIZATORA zostanie dokonany w ciągu 14 dni roboczych od daty rozwiązania umowy.

Rozwiązanie umowy z winy PODRÓŻNEGO:
ORGANIZATOR ma prawo do rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym, jeśli PODRÓŻNY dopuścił się czynu, który jest nieakceptowalny lub stanowi poważne naruszenie zasad zachowania, zgodnie z postanowieniami zawartymi w §8. Oświadczenie o rozwiązaniu umowy zostanie wysłane do PODRÓŻNEGO pocztą tradycyjną lub elektroniczną na adres podany przy rezerwacji.

§11. PRZENIESIENIE ŚWIADCZEŃ I ZOBOWIĄZAŃ
  1. Za zgodą ORGANIZATORA możliwa jest zmiana terminu oraz destynacji wyjazdu na życzenie PODRÓŻNEGO. ORGANIZATOR rozpatrzy jedynie wnioski złożone co najmniej 15 dni przed wyjazdem lub w terminie określonym w ofercie.
  2. PODRÓŻNY ma prawo, bez zgody ORGANIZATORA, przenieść na osobę spełniającą warunki udziału w imprezie turystycznej (UCZESTNIKA) wszystkie przysługujące mu uprawnienia wynikające z umowy o udział w imprezie turystycznej (tj. wskazanie innej osoby w miejsce dotychczasowego PODRÓŻNEGO).
  3. PODRÓŻNY zobowiązany jest poinformować ORGANIZATORA o dokonaniu czynności, o której mowa w § 11 ust. 2, w rozsądnym terminie, uwzględniając charakter danej imprezy turystycznej – nie później niż 2 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej. Zaleca się dokonanie powiadomienia na trwałym nośniku (np. listownie, pisemnie, e-mailem).
  4. ORGANIZATOR ma prawo żądać pokrycia kosztów poniesionych w związku z przeniesieniem uprawnień do udziału w imprezie turystycznej. Koszty te mogą obejmować np. różnicę w cenie turnusów, zakup nowych biletów rejsowych, zmianę biletów imiennych oraz rezerwacji, zmianę wysokości opłat wynikających z indywidualnych uprawnień PODRÓŻNEGO do zniżek itp. Wysokość żądanej kwoty odpowiadać będzie rzeczywistym kosztom poniesionym przez ORGANIZATORA na podstawie przedłożonych dokumentów. Odpowiedzialność z tytułu kosztów dodatkowych obciąża solidarnie PODRÓŻNEGO i UCZESTNIKA.
  5. W przypadku imprez realizowanych w oparciu o przeloty rejsowe, przeniesienie uprawnień i zobowiązań na inną osobę jest możliwe pod warunkiem wyrażenia zgody przez linię lotniczą na zmianę osoby PODRÓŻNEGO oraz po opłaceniu kosztów związanych z koniecznością zmiany rezerwacji lub zakupu nowego biletu lotniczego, zgodnie z taryfami przewoźnika obsługującego dany lot.
§ 12. REKLAMACJE
  1. W przypadku wystąpienia uchybień podczas realizacji imprezy turystycznej, PODRÓŻNY ma prawo i obowiązek poinformować przedstawiciela ORGANIZATORA o zauważonych uchybieniach oraz przedstawić swoje żądania.
  2. Niezależnie od zgłoszenia uchybień, PODRÓŻNY może złożyć przedstawicielowi ORGANIZATORA wszelkie reklamacje, wiadomości, żądania lub skargi związane z realizacją imprezy turystycznej.
  3. Reklamacja PODRÓŻNEGO może być złożona w dowolnej formie. Dla zapewnienia najwyższych standardów obsługi oraz przejrzystości całego procesu reklamacyjnego, zaleca się sporządzenie reklamacji w formie pisemnej i doręczenie jej listem poleconym lub kurierem na adres siedziby ORGANIZATORA, lub przesłanie za pomocą platformy internetowej. Niedochowanie zalecanej formy nie wpływa na skuteczność reklamacji, która zostanie rozpoznana zgodnie z postanowieniami niniejszych WARUNKÓW UMOWY.
  4. Wszystkie reklamacje, niezależnie od formy ich złożenia (ustnie, pisemnie, mailem lub w inny sposób), będą rozpoznawane niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia ich wpłynięcia do ORGANIZATORA.
  5. Reklamacje dotyczące przelotu do/z miejsca docelowego oraz zniszczenia lub uszkodzenia bagażu podczas przelotu samolotem podlegają odrębnym regulacjom (w tym Konwencji Warszawskiej z 1929 roku z późniejszymi zmianami, rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady nr 261/2004 z dnia 11 lutego 2004 oraz polskiej ustawie Prawo Lotnicze). Zgodnie z tymi regulacjami, każdy pasażer (posiadający imiennie wystawiony bilet) ma prawo złożyć reklamację do przedstawicielstwa odpowiedniej linii lotniczej, a w przypadku wyczerpania drogi reklamacyjnej - skargę do Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Свяжитесь с нами
Close
У вас есть вопросы?
Напишите нам - и мы вам поможем!
Согласен (-на) с политикой конфиденциальности
Made on
Tilda